Doa haikal ??

 Salam,hari ni rutin harian aku mcm biaselar pagi2 dah kne pegi keje and lpas tu mengaji dkat bilik meeting and tiap hari kitorang akan baca surah pilihan ikut hari...lepas beberapa hari aku duk bce aku gne je kitab ats meja aku ni sebab 5 surah tu sumer ade dlm kitab ni tapi ttibe je aku duk selak2 kitab ni aku jumpa doa haikal aku mule2 tu blur la jugak doa haikal tu aper sebab sepanjang aku duduk dkat SAMER aku sendiri pun tak pernah dengar psl doa ni ...lpas tu aku bce la ape fadhilat die pastu siap ade tujuh lagi tu doa die..aku mmg lagi pelik lar ...sebab seriously aku lgsung tak pernah dgr ,bile dgr name lagi lar aku plik ..haikal???
erm..pas tu aku pun search lar dlm internet yelar bnde ni bukan boleh buat main2 kan...pas tu aku duk bce dlm 2,3 forum ni major dlm forum kata yg doa haikal ni major ade dlm kitab majmu' syarif aku lagi pelik sbb even aku dak sekolah agama aku sendiri tak pernah dengar pasal kitab ni...
kitab majmu'syarif y7g ade doa haikal tu

lepas tu aku duk bce lar dlm forum ni yg kitab ni ade sorang tu ckap

'itukan dari Kitab Majmu' Syarif, kitab sakti melayu-nusantara yg dipenuhi kebatilan dan khurafat..jauhi kitab tsb, anda akan selamat.salafi kena pegang dgn azkar Nawawi ke...Hisnul Muslim..Kalim tayyib dan wabil sayyib.sapa yg pegang kitab majmu' syarif tu mmg betul2 low class dalam pengajian agama.'

aku pun takut jugak lar sebab aku sendiri gunekan kitab tu untuk mengaji hari2 ...lpas tu org ni pun dah ckap yg kitab ni sendiri dah ditolak sebab menurut forum yg lain org amalkan doa ni sebab nak ilmu batin kuat and lagi penting diorang ade yg amalkan dlm silat mse blajar silat tu diorg diberi ayat ni lar untuk diamalkan..ade jugak fadhilatnye doa haikal ni dengan menjadikannya tangkal tapi bile aku search dgn lebih mendalam aku bertambah pelik sbb kitab ni ade sesetengah org kte 

                        `ia merupakan amalan ulama' pada zaman dahulu kala jadi sekiranya ulama' dahulu kala sudah tau ia salah mngapa tidak dibakar atau diharamkan kitab ini dan kitab ini juga boleh diamalkan sebenarnya malahan org ini juga menghalang umat islam agar berkunjung ke blog abu syuaib keran beliau ini merupakan golongan wahabbi '
dan kenyataan ni aku amik dari laman web i luv islam stakat aku jumpe ni hanya forum i luv islam je yg kte doa ni boleh diamalkan and kate blog abu syuaib ni je tak boleh dipercayai..Oh My God...Ya Allah ,dikau jgn pesongkan akidah aku ini sbb dlm majmu` syarif ni pun ade ckap yg sekiranya kita tidak percaya akan kafirlah die..NAUZUBILLAHIMINZALIK...aku tak tau nak percaya yg mne dah sebab terlalu byk perbezaan pendapat...aku hrap sgt ade yg tampil untuk menjelaskan dgn lebih terpeinci bhw adkah betul atau tidak kitab ini...antara doa haikal ..

doa haikal yg ada tujuh tu..




Comments

Post a Comment

ini kisah hidup saya..awak yg tgh baca boleh awak warna-warnikan lagi kisah hidup saya ni???

Popular Posts