impian + kawan + susah + senang


Subhanallah..indahnya cinta selepas kawin...ekkk..ttiber je aku ckap psl cinta n kahwin ni knape...hehe..saje je sebab tbace blog fatimah syarha ...cakap bnde camni rse mnyesal pulak couple dlu ...bukan dpt ape pown..moga2 Allah ampunkan dosa hambaMu ini...mulai skrg mmg mlas nak pkir psl boyfriend ke pakwe ke atau yg seangkatan dgnnyerr lbih baik fokus dkat study and mmg citer2 aku klau boleh nak study smpai PhD n dpt glaran doktor..klau boleh tak nak kahwin tapi kahwin tu kan sunnah nabi tak elok lar pulak but aku mmg akan kahwin lpas ekonomi diri aku stabil ,sampai aku sndiri boleh bagi kereta sebijik ,rumah sebijik and everything dkat parents aku..mmg skrg aku tak merasa semua bnde yg kkawan aku rse ,aku tak pernah merasa nak pergi shopping sakan ,nak ade handset canggih 2,hidup aku hampir 90 % dkat rumah je..aku sndiri jealous dgn sepupu aku yg ttbe rse nak tukar handset baru and lgi canggih ,mak dia sggup bersengkang mte mlm2 smate2 nak buat durian creepe untuk bisnes and duit hasil jualan tu r die blikan handset cggih snd mahal2 tuk ank2 die...tapi aku lain..ko nak handset cggih beli lar gune duit sndiri ,nak bju pun gne duit sndiri smpaikan tpup aku pun aku gne duit sndiri tak mcm kwn aku yg sorg tu stiap bulan die da ade bajet tpup bulanan bapak die bagi...huhuhu..mmg sdih hidup aku ni..mne pnah dpt hadiah klau dpt good result pun and setiap kali kkawan tnye aku 'eh,jijie mak ko bagi hadiah ape ko dpt 5A/8A nirrr' aku slalu tipu mereka yg aku dpt pegi jjalan lar...adik aku lagi ksian sbb die mmg pndai and skrg ni die form 4 dkat SAMBEST ,skolah bdak2 pndai and ter 'sangat' kaya...major kkwn adik aku nir ank org kaye so die ni mmg ksian lar sbb kkwn die tunjuk mcm2 kat die bnde mahal2 tapi nseb baik kkawan die ni baik2 sbb ape2 yg diorg bli mesti kongsi dgn die...  tapi tak boleh buat ape pown..aku slalu mrase nak bli mcm2 brg tapi bile dpt duit skit dri pak cik aku mesti habis sbb nak beli tpup internet tuk adik aku buat homework,takpun sbb bpk aku takde duit ....mmg azam aku satu je ,aku nak blajar tggi2 and jadi jutawan hehe...dan yg pling pnting aku mmg nak bwak parents aku pegi haji dgn duit aku sndiri...FYI ,dulu mak aku penah dpt offer smbung blaja dkat US tapi mak aku tolak smate2 nak kahwin ngan bpk aku ..mak ku tak pernah citer kat aku pun die just crite biler aku nak amik PMR dulu tuk bkar smangat aku n die kate klau boleh biar aku yg gnti tmpat die pegi US tapi kakak nak pegi UK la ibu...hehe...and aku pgg kte2 ibu sbb aku mmg nekad na smbung blaja kat UK...

sentiasa percaya yg aku boleh buat

hanya mampu tersenyum tika menghadapi ujian ini

UK ...moga2 dpt pegi cni..





















tapi aku tau susah2 aku pun aku ttap ade kawan yg baik di sisi tak pernah tggalkan aku walau susah dan senang ...last world..i love them till jannah...and hopefully we'll get straight A's in SPM...and jadi kawan sejati smpai bile2 mcm mereka ni ...biarlah org kte 3 idiot tapi kite dgn kwn2 je tahu sjauh mne sebenarnye kpandaian kite tu..credit to SHAZHA and Aziera,nooi,kami and aisyah..Love you ALL

saje amik gmbar 3 idiot ni sbb adik junior kat sekola yg aku minat tu muke die mcm 3 idiot..hehehe

Comments

  1. Assalamualaikum,

    Thank u for following my blog.. BE (my nickname) nama betul dh sedap tp nak guna BE gak..hehe but anyway.. FYI, BE sama macam jijie.. seriously BE x penah bercouple sejak bangku sekolah lagi even sampai masuk kolej pun. BE start couple slps dpt Diploma then keje part time then dr situ BE kenal hubby BE..(my husband). Do what you want to achieve in your life. Appreciate what your parents have done for you coz you will be grateful because of them. (^_^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam ,

      your welcome ...follow blog jijie balik ye...:)
      thanx for your advice and doakan jijie dpt capai ape yg jijie nak kan tu..mmg niat mcm2 tapi ble smpai nak buat tu agak susah ckit and jijie pun doakan BE and husband happy smpai akhir hayat...bestnye BE kahwin lpas eveything yg BE nak BE dpt...:)

      Delete

Post a Comment

ini kisah hidup saya..awak yg tgh baca boleh awak warna-warnikan lagi kisah hidup saya ni???

Popular Posts