Pesta buku dan cerita di sebaliknya

salam semua...
Lama jugak aku tak update..hee..almaklumla baru lepas jumpe broadband yg ntah dah tercampak kat mane kan..ngee...hari ni aku nak update pasal pesta buku..

    aku pergi pesta buku hari khamis baru2 ni..aku pergi dgn aziera macam biase la sape lagi kan..hee..aku suka pergi shopping dgn dia sebab dia punya test lebih kurang macam aku tapi dia lagi bagus la kalau pilih2 ni..tambah lagi kalau nak beli baju or buku ,due2 die pandai pilih and tau cita rasa aku macam mane..
   sebelum tu biar aku listkan dulu buku ape yg aku dah beli..

        1) ANTHEM -HLOVATE -tak bace lagi sbb minat sgt hlovate taknak bace awal2..
        2) CONTENGAN JALANAN -HLOVATE -lambatkan beli yelar sebab tahun lepas kan SPM..
        3) AD+IZ-novel ni pun dah lambat dah beli ,aziera kate best
        4) CINTA TAK TERUCAP -IMANI HATTA- baru baca 1 bab,macam best je
        5) QUARTET -SAIDATUL SAFFA-dah habis bace and mmg best sgt.byk input dalam novel ni..
anthem-hlovate


Hehe..macam nak promote pulak kan yg lain aku beli majalah untuk mak aku ,and komik upin ipin untuk fan upin ipin kat rumah ni..mase kat sane aku jumpa ramai budak sekolah aku and major budak lelaki la nampak kitorg macam tak pernah nmpak budak prempuan buat2 terkejut..menyampah aku..hee..

   Tapi aku sebenarnya nak cerita kat korang untuk ambil pengajaran dan fikir macam mane prangai korang termasuklah aku yg masih serba kekurangan ni..
    Ade sorang member aku kerja kat booth ******* kat pesta buku tu so dtgla skumpulan budak skola lama kitorg lelaki tau..one of them kira macam best student la sebab result dia baru2 ni SPM bagusla..so ,member aku ni tanyelar kat hamba ALLAH ni

    "weyh,***** ko terima tak offer dari darul quran ni"member aku tanya .
Lepas tu hamba ALLAH ni jawabla "ko rase kalau kau dapat 10A ,ko terima tak?"

Maksud die kat situ yg darul quran ni akan buang masa dia la untuk capai cita2 dia..masa tu member aku yg crita kat kitorang mmg terkejut la dia ckap mcam tu kan..kirenya macam mengahafal al-Quran hanya akan melambatkan masa dia untuk capai cita2 dia..sedangkan dia ni mmg selalu bagi tazkirah kat sekolah dulu dan biasenya ustaz dan ustzah ambil hamba ALLAH ni sebgai contoh yg patut pelajr sekolah yg lain ikut..

      Bagi aku sendiri bersyukur pada ALLAH sebab tak dikurniakan kepandaian yg terlalu tinggi kerana aku sendiri sedar yg aku ni cepat bangga diri so ALHAMDULILLAH walaupun result aku tak seberapa tetapi aku selamat dari rasa riak dalam diri ini..

     Dan aku harap korang boleh dapat ambil pengajaran daripad cerita ni dan buangkan lah yg keruh..aku ni hanya hamba ALLAH yg masih khilaf untuk dijadikan contoh...

    p/s : salute dgn sorang kwan aku best student perempuan dapat 12A yg memang target die darul quran dan mesir..mungkin sebab tu dia dapt 12A, ALLAH bantu dia tika SPM kerana hatinya yg bersih ...

Comments

Popular Posts